Document

Пояснення по справі про адмін.правопорушення (правил щодо карантину людей) + Опис (Є.П. Царенко)

ДатаВих. №

Повне найменування

Суддя Зазначте ПІБ судді            

 

Адреса місцезнаходження (юридична адреса) тел. Телефон основний

E-mail основний

 

 

 

Особа, що притягається до адміністративної відповідальності:

ПІБ повністю

 

Місце проживання:

Коли виданий паспорт/ін.докумунт, що посвідчує особу  

Податковий номер: ІПН

Адреса для листування: 

Адреса фактичного проживання Тел.: Номер телефону №1

Email: E-mail основний

 

 

 

 

 

 

 

Справа № номер справи

        

Пояснення  у справі

дата вчинення правопорушення/інциденту року Головним економістом відділу контролю за благоустроем Дарницького районної у м. Києві державної адміністрації Івановим Іваном Івановичем складено протокол серії номер протоколу про адмін. правопорушення, наприклад КВ№ 11-510 щодо невиконання ПІБ повністю (далі – Особа 1) вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 та притягнення її адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 2 ст. 44-3 КУпАП.

Особа 1 з порушеннями зазначеними в протоколі не згодна, та вважає що справа про притягнення її до адміністративної відповідальності підлягає закриттю виходячи із наступного.

1. Обставини справи

дата вчинення правопорушення/інциденту приблизно об приблизний час фіксації правопорушення годині до місце вчинення правопорушення , наприклад "салону краси" , в якому працювала Особа 1, зайшли 4 особи і сказали що вони будуть проводити перевірку дотримання в салоні краси вимог Постанови Кабінету Міністрів України  від 09.12.2020 № 1236 (далі – Постанова КМУ).

Діставши анкету опитування вони пройшлися по пунктах та повідомили, що Особа1 не забезпечила централізований збір використаних засобів індивідуального захисту в окремі контейнери (урни).

Особи 1 пояснила, що при вході стоїть урна для збору використаних засобів індивідуального захисту.

Проте,  особи, що зайшли перевіряти доводи не прийняли і склали протокол, який без роз’яснень процесуальних питань дали на підпис вказавши де саме потрібно поставити підпис. При цьому, Особа 1 сказали, що це формальність, нічого страшного, що вона швидко виправить недоліки і будете працювати далі.

Саме через такі запевняння та відсутність розуміння юридичних наслідків підписання протоколу Особа 1 підписала протокол без зауважень.

При цьому, після протоколів, Особі 1 не надали копії протоколу, пославшись на те, що в них немає копіювального апарату,  лише дозволили сфотографувати складений протокол на телефон.

Враховуючи нерозбірливий почерк в протоколі та запевнення Особи 1, що вона виправить недоліки і все буде нормально, вона не розуміла наслідків підписання протоколу та не намагалася довести свою правоту.

Після отримання інформації, що Особу 1 викликають в суд в адміністративній справі до Повне найменування , Особа 1 отримала юридичну консультацію та вважає, що обставини викладені протоколі не відповідають дійсності, а справа про притягнення її до адміністративної відповідальності підлягає закриттю в зв’язку із відсутністю складу правопорушення.

Правове обгрунтування наведено нижче.

 

1.Щодо повноважень осіб, які склали протокол про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 443 КУпАП

Відповідно до ст. 255 КУпАП,  у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення у справах про притягнення до адміністративної відповідальності за ст  443, мають право складати,  уповноважені на те посадові особи, зокрема:

 органів Національної поліції, органів охорони здоров’я, органів державної санітарно-епідеміологічної служби, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, - виконавчими органами, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад.

Оскільки, в матеріалах справи відсутні докази наявності відповідних повноважень у осіб, що складали протокол, вважаємо що протокол складено протиправно без наявності у особи, які складали протокол відповідних повноважень.

Оскільки єдиним доказом вчинення правопорушення є протокол, який складено неуповноваженою особою, такий документ не може бути доказом.

Адвокат направив адвокатський запит від дата адвокатського запиту 1№ 03/21-043-03 до Повне найменування (Адреса місцезнаходження (юридична адреса) ) (трекінг відправлення номер ). Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» передбачено строк надання відповідь на адвокатський запит  не пізніше 5-ти робочих днів. Однак відповідь на вказаний адвокатський запит не отримана до цього часу.

Відсутність доказів складання протоколу уповноваженою на те особою є підставою для закриття справи.

 

2. Щодо не забезпечення централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту в окремі контейнери

Повідомляю, що біля стойки адміністратора, ліворуч від виходу із студії є контейнер (урна), яка використовується для використаних засобів індивідуального захисту (фото додаються).

Зазначена урна використовується виключно для використаних засобів індивідуального захисту, оскільки біля кожного робочого місця знаходить інша урна, яка використовується для загальних потреб майстра. Цілком логічно, що біля майстра  є додаткові урни, оскільки робити манікюр і час від часу протягом надання послуги бігати до урни біля входу є незручним (фото урни додається).

Особам, які складали протокол, цю урну біля входу показували, але їх не влаштувало те, що контейнер не було підписано “Для використаних ЗІЗ”. Але, Особа 1 вважає, що така вимога щодо підпису урни є безпідставною.

Ні абзацом 6 Тимчасових рекомендацій Головного санітарного лікаря України щодо організації протиепідемічних заходів в перукарнях та салонах краси на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), ні абзацом 4 п.п. 12      пункту 3 Постанови КМУ не передбачено обов’язковість такого напису на окремій урні.

Отже, вимога щодо  забезпечення централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту в окремі контейнери  дотримана, а додаткова вимога щодо підпису такої урни спеціальним записом нічим не передбачена.

Відповідно до речення другого абзацу 3 ст. 62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.

Таким чином, недоведеність відсутності централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту в урну при вході має трактуватись на користь особи, що притягається до адміністративної відповідальності.

 

3. Щодо Переліку основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи.

В Переліку обов’язкової інформації, що вноситься до електронної форми обліку адміністративних порушень (є в матеріалах справи) в п. 6 "Найменування юридичної особи"  вказано «Кав’ярня».

Така інформація не відповідає дійсності, оскільки в приміщенні, яке перевірялося  надаються послуги салону краси (фотографія салону краси додається).

Постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 затверджено ПЕРЕЛІК основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

В зазначеному переліку відсутній вид економічної діяльності за яким працює ФОП ПІБ повністю , а саме 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси».

Таким чином, на послуги перукарень та салонів краси відсутні обмеження щодо діяльності визначені у постанові Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 р. №1236.

4. Процесуальні порушення допущені під час складання протоколу

Протокол про адміністративне правопорушення як підстава для притягнення особи до відповідальності та як один із засобів доказування (ст. 251 КУпАП) повинен відповідати вимогам ст. 256 КупАП, що і має з'ясувати суд ще на етапі підготовки до розгляду справи, у відповідності з вимогами ст. 278 КУпАП.

Під час складання Протоколу №номер протоколу про адмін. правопорушення, наприклад КВ№ 11-510 допущені порушення, а саме не вказана дата прийняття  Постанови КМУ та не вказана  повна  її назва, а відтак встановити, норма якого нормативного акту порушена Особою 1 не можливо.

Нормативно-правові акти зазначені в протоколі мають загальний характер або взагалі стосуються введення надзвичайного стану та пов’язаних із цим обмежень. На території Києва надзвичайний стан не вводився, а відтак посилання на такі нормативно-правові акти в Постанові є безпідставним.

Отже, притягнення до відповідальності відповідно до Протоколу за порушення, незрозуміло якої постанови  КМУ є неможливим.

5. Правове обґрунтування відстутності складу адміністративного правопорушення

Будь-яке протиправне, винне діяння, за здійснення якого чинним законодавством України передбачена адміністративна відповідальність, може бути визнане правопорушенням тільки за наявності у відповідному діянні певних ознак (елементів) складу адміністративного правопорушення.

Теорія права передбачає чотири елементи складу правопорушення: об’єкт; об’єктивна сторона; суб’єкт; суб’єктивна сторона.

Пропоную суду зупинитися на об’єктивній стороні правопорушення, за яке притягається Відповідач у цій справі.

Об’єктивна сторона правопорушення - зовнішня характеристика, зовнішній прояв здійсненого протиправного діяння. Воно може здійснюватися у формі дії або бездіяльності.

Відповідно до Протоколу особа1 порушила ч.2 ст 44-3 КУпАП, якою встановлено:

Перебування в громадських будинках, спорудах, громадському транспорті під час дії карантину без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, -

тягне за собою накладення штрафу від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Натомість в описовій частині Протоколу зазначено правопорушення – не забезпечено в студії краси централізованого збору використаних ЗІЗ.

Цілком зрозуміло, що об’єктивної сторона правопорушення, за яке передбачена відповідальність відповідно до ч.2 ст. 44-3 КУпАП не містить таких ознак, як централізований збір ЗІЗ.

В попередніх розділах Пояснень докладно описано безпідставність звинувачень і щодо НЕ забезпечення централізованого збору ЗІЗ та зазначено про відсутність доказів, які безспірно доказують вчинення правопорушення. 

Таким чином, матеріали справи не містять доказів порушення Позивачем  ч.2 ст. 44-3 КУпАП, а в протоколі взагалі не зрозуміло про яку постанову йдеться, а за таких обставин склад адміністративного правопорушення не сформований.

Виходячи із викладеного підстави для притягнення Відповідача до адміністративної відповідальності відсутні, а як наслідок справа підлягає закриттю.

6. Інші обставини, що стосуються справи

Особа 1 є внутрішньо переміщеною особою в розумінні ЗУ «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб». Іншими словами, Особа 1 є громадянкою України, яку змусили залишити своє місце проживання з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту та тимчасової окупації Донецька збройними формуваннями.

Особа 1 вимушена з дитиною та чоловіком орендувати квартиру в Києві.

На вихованні у Особа 1 знаходиться 7-ми річна дитина, яка навчається в школі та потребує постійних фінансових витрат.

Таким чином, накладання стягнення на Особу навіть у мінімальну розміру становить значну суму, яка значно ускладнить життя та існування сім’ї в цілому.

В постанові встановлено факт відсутності збитків, інших доказів їх наявності в матеріалах справи немає.

Просимо врахувати зазначені обставини при прийнятті остаточного рішення.

            7. Судові витрати

Стаття 56 Конституції України гарантує, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень. Норми Конституції є нормами прямої дії.

Крім того, ч. 4 ст. 10 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" передбачає, що витрати учасників судового процесу на професійну правничу допомогу відшкодовуються в порядку, передбаченому законом.

Міжнародне законодавство має аналогічні норми. Зокрема, п. 14 Рекомендації R (81) 7 Комітету міністрів державам-членам щодо шляхів полегшення доступу до правосуддя передбачає, що за винятком особливих обставин, сторона, що виграла справу, повинна в принципі отримувати від сторони, що програла, відшкодування зборів і витрат, включаючи гонорари адвокатів, які вона обґрунтовано понесла у зв'язку з розглядом.

Право на відшкодування судових витрат, пов’язаних із правничою допомогою, узгоджується і з практикою Європейського суду з прав людини, згідно якої заявник має право на відшкодування судових витрат (п. 95 рішення у справі «Баришевський проти України» (Заява № 71660/11), п. 80 рішення у справі «Двойних проти України» (Заява № 72277/01), п. 88 рішення у справі «Меріт проти України» (заява № 66561/01).

Тобто в разі звернення особи за захистом та/або представленням своїх прав та інтересів саме до адвоката, а не іншого спеціаліста в сфері юриспруденції, право на відшкодування відповідних витрат гарантується Законом.

Відповідно до додаткового рішення про розподіл судових витрат у адміністративній справі № 826/841/17, винесеного Верховним Судом 05.09.2019, метою стягнення витрат на правничу допомогу є не тільки компенсація стороні, на користь якої прийняте рішення понесених збитків, але і у певному сенсі має спонукати суб`єкта владних повноважень утримуватися від подачі безпідставних заяв, скарг та своєчасно вчиняти дії, необхідні для поновлення порушених прав та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин.

За принципом аналогії Закону, до питання відшкодування витрат на правову допомогу Особі, що присягається до адміністративної відповідальності, можливе застосування положень КАС України. Так,  відповідно до ст. 139 КАСУ,  при задоволенні позову сторони, яка не є суб’єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб’єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ст.132 КАСУ, до витрат, пов’язаних з розглядом справи, належать, зокрема витрати на професійну правничу допомогу.

Особа, що притягається до адміністративної відповідальності уклала Договір надання правової допомоги від дата укладення договору з адвокатом номер договору з адвокатом "№11" (додається).

Відповідно до умов договору Адвокат надав Позивачу правовому допомогу з питання оскарження постанови про накладання стягнення по справах про адміністративні правопорушення та захисту пов’язаних із цим прав Клієнта.

Вартість наданих послуг станом на Дата становить  вартість послуг адвоката  (вартість послуг адвоката, прописом (укр.) ) грн..

У разі, якщо судові витрати будуть більше ніж заявлена сума, Особа1 керуючись ч. 7 ст. 139 КАС України робить заяву про те, що нею буде надано після розгляду справи докази понесених судових витрат та Особа 1 залишає за собою право на звернення із проханням розподілу судових витрат.

З огляду на викладене, Особа, що притягається до адміністративної відповідальності, просить відшкодувати витрати на професійну правничу допомогу за рахунок Повне найменування , що подала документи про притягнення Особи до адміністративної відповідальності.

8. Процесуальні питання

Відповідно до ч. 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на Відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 19, 55 Конституції України; пп.12 п. 3 постанови Кабінету Міністрів України  від 09.12.2020 № 1236, ст.ст. 245, 247, 251, 252, 268, 276, 280,  283, 287, 288, 289, 293 КУпАП; ст. ст. 5, 19, 20,  57, 73, 160,161, п. 3. ч. 3 ст. 286  КАСУ,

ПРОШУ:

1. Провадження у справі про притягнення ПІБ в родовому відмінку до адміністративної відповідальності за ознаками правопорушення, передбаченого  ч. 2 ст. 334 КУпАП закрити, за відсутності складу адміністративного правопорушення.

2. Стягнути з Повне найменування (Код ЄДРПОУ  місце реєстрації: Адреса місцезнаходження (юридична адреса) ) судові витрати  на правничу допомогу в сумі вартість послуг адвоката  (вартість послуг адвоката, прописом (укр.) ) грн.

 

Додатки:

  1. Копія адвокатського запиту  від дата адвокатського запиту 1 в 1 прим.;
  2. Копія опису вкладення адвокатського запиту в 1 прим.;
  3. Копія службового чеку на відправлення адвокатського запиту в 1 прим.;
  4. Копія Трекінгу номер відправлення адвокатського запиту в 1 прим.;
  5. Роздруківка фотографії урни біля входу в 1 прим.;
  6. Роздруківка фотографії салону краси в 1 прим.;
  7. Копія договору про надання правової допомоги від дата укладення договору з адвокатом  номер договору з адвокатом "№11"  в 1 прим.
  8. Копія Звіту адвоката в 1 прим;
  9. Копія Рахунку в 1 прим;
  10. Копія акту приймання передачі послуг   в 1 прим.

 

Адвокат                                                                                    Царенко Є.П.

 

        

___________________________________________________________________________

(найменування поштамту, вузла зв’язку, відділення зв’язку)

 

ОПИС

            вкладення у ___ц/л___________________________________________________

                            (найменування поштового відправлення)

На ім’я – Повне найменування ,

 

Куди:  Адреса місцезнаходження (юридична адреса) ,

 

№п/п

Найменування предметів та їх кількість

  1. Копія адвокатського запиту  від дата адвокатського запиту 1 в 1 прим.;
  2. Копія опису вкладення адвокатського запиту в 1 прим.;
  3. Копія службового чеку на відправлення адвокатського запиту в 1 прим.;
  4. Копія Трекінгу номер відправлення адвокатського запиту в 1 прим.;
  5. Роздруківка фотографії урни біля входу в 1 прим.;
  6. Роздруківка фотографії салону краси в 1 прим.;
  7. Копія договору про надання правової допомоги від дата укладення договору з адвокатом  номер договору з адвокатом "№11"  в 1 прим.
  8. Копія Звіту адвоката в 1 прим;
  9. Копія Рахунку в 1 прим;
  10. Копія акту приймання передачі послуг   в 1 прим.

 

Загальний підсумок предметів  

і оголошення цінності             19  шт.1 грн.

 

 

 

           

Відправник _____ПІБ повністю _______________

                                                                    (підпис)

 

Перевірив _________________________________________________

                                                                          (посада, підпис працівника зв’язку)

 

( відбиток кален. шт. місця приймання)

 

        

 

 

___________________________________________________________________________

(найменування поштамту, вузла зв’язку, відділення зв’язку)

 

ОПИС

            вкладення у _____ц/л_________________________________________________

                            (найменування поштового відправлення)

На ім’я – Повне найменування ,

 

Куди: Адреса місцезнаходження (юридична адреса) ,

 

№п/п

Найменування предметів та їх кількість

  1. Копія адвокатського запиту  від дата адвокатського запиту 1 в 1 прим.;
  2. Копія опису вкладення адвокатського запиту в 1 прим.;
  3. Копія службового чеку на відправлення адвокатського запиту в 1 прим.;
  4. Копія Трекінгу номер відправлення адвокатського запиту в 1 прим.;
  5. Роздруківка фотографії урни біля входу в 1 прим.;
  6. Роздруківка фотографії салону краси в 1 прим.;
  7. Копія договору про надання правової допомоги від дата укладення договору з адвокатом  номер договору з адвокатом "№11"  в 1 прим.
  8. Копія Звіту адвоката в 1 прим;
  9. Копія Рахунку в 1 прим;
  10. Копія акту приймання передачі послуг   в 1 прим.

 

Загальний підсумок предметів  

і оголошення цінності             19  шт.1 грн.

 

 

 

           

Відправник _____ПІБ повністю ___________

                                                                    (підпис)

 

Перевірив _________________________________________________

                                                                          (посада, підпис працівника зв’язку)

 

( відбиток кален. шт. місця приймання)

 

        

 

Date of update 22.12.2022 о 21:10:16

Comments

Only authorized users can write comments!

Description

Часто на представників малого та середнього бізнесу складають протоколи про адміністративне правопорушення ст. 44-3 КУпАП, наприклад щодо салонів краси за незабезпечення місць збирання засобів індивідуального захисту. 

За порушення карантину настає адміністративна відповідальність за ст. 44-3 КУпАП у разі порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.

Після оформлення протоколу та доданих до нього матеріалів відповідний орган направляє протокол до суду, у якому й буде розглядатись справа про адміністративне правопорушення.

При розгляді справи в суді повинно бути з’ясовано, чи правильно складено протокол про адміністративне правопорушення та чи можна за допомогою такого протоколу та доданих до нього матеріалів справи встановити наявність в діях відповідної особи складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП.

Після ознайомлення з матеріалами справи, за необхідності перенесення дати судового засідання, рекомендується подати пояснення по суті. Завантажити шаблон пояснень для салону краси у справі про адміністративне правопорушення правил карантину люлей (ст. 44-3 КУпАП), а саме незабезпечення місць збирання засобів індивідуального захисту, можна за посиланням. Для того, щоб шаблон цих "пояснень" заповнювався даними сторін провадження автоматично, необхідно додати їх до реєстру контрагентів, дані судів, державних адміністрацій та інших державних органів можна додати з ЄДР, ввівши їх назву в пошукову строчку. Детальніше про те, як додати контрагента за посиланням.

Отримати юридичну консультацію можна у автора шаблона пояснень адвоката Царенка Євгена

Ел. пошта:    3000953@gmail.com
Тел.:    0673000953
Адреса:    Київ та Київська обл., Київ, Б.Хмельницкого 22, 607

Speak for search
Done