Як підвищити ефективність роботи фрілансера-консультанта?
В еру цифрової освіти професія консультанта, коуча стає все більш затребуваною. У будь-якому бізнесі продуктивний час розділяється на те, що безпосередньо приносить прибуток, - це час на маркетинг, рекламу, продажі, створення продукту, а частина - операційка, як-от оформлення документів, виправлення помилок тощо, яка зменшує частку продуктивного часу, що приносить прибуток. Саме такі рутинні завдання часто малий і середній бізнес відкладає на потім. Часто коучі рекомендують виділяти один день на рутину, щоб не затягувати документальне оформлення відносин з клієнтами і партнерами. Але, як показує практика, з одного боку, паперова тяганина не завжди вкладається в рамках відведеного на неї часу, хоча практично всім хочеться скоріше з нею розібратися, з іншого боку, помилка в документах може дорого коштувати як в стосунках з партнерами, клієнтами, так і перевіряючими органами, тому в пріоритеті завжди якість документа. Якщо самому ретельно займатися документами, то продуктивний час на продажі пропорційно скорочується. Звичайно, можна найняти юриста або менеджера з розумінням юридичної сторони справи для підготовки документів, але зазвичай це дорого, і їх також потрібно контролювати, тому що все одно відповідальність і витрати несе власник бізнесу, а не найманий співробітник або аутсорс.
Тому багато консультантів знайшли інструменти, що дозволяють постійно підтримувати порядок в документах, оформляти їх без помилок, правильно і не витрачати на це багато часу, наприклад використання конструктора документів і систему електронного документообігу ІнстаДок.
Про важливість документального оформлення відносин з клієнтами вже всі знають, тепер поговоримо про те, як це зробити правильно.
В системі електронного документообігу ІнстаДок є ряд шаблонів пакетів документів для осіб і підприємств, що надають саме консультаційні послуги.
Наприклад, Договір про надання консультаційних послуг (між резидентами, для проведення семінару, тренінгу) є досить простим і універсальним для проведення тренінгу, семінару, онлайн-школи і т.п., підходить як для ФОП, так і для юридичних осіб, враховується система оподаткування сторін (платник ПДВ чи ні, оподаткування податком на прибуток на загальних підставах або спрощена система). У пакеті документів також є акт, рахунок, додаткова угода і угода про розірвання договору, тобто можна спочатку створити і підписати договір, а пізніше, коли в цьому виникне необхідність - акт, рахунок, додаткову угоду, при цьому в реєстрі документів користувача договір, акт, рахунок вже будуть "пов'язані" в одну угоду.
Якщо Ваше підприємство надає консультаційні послуги нерезидентам, то Ви можете скористатися Рахунком-офертою (на консультаційні послуги, для юросіб, замовник - нерезидент), зокрема, цей документ зручний при тривалому наданні невеликих консультацій або при погодинній оплаті послуг. Оплата послуг за цим документом означає їх прийняття замовником і відсутність претензій, тобто додатково оформляти акт прийому-передачі не потрібно. Цей документ також передається валютному контролю банку для зарахування валютної виручки на рахунок підприємства.
Якщо між консультантом і замовником менш довірчі відносини, коли обидві чи одна зі сторін є нерезидентами України, або процес надання послуг є тривалим, то можна скористатися шаблоном Договору про надання консультаційних послуг на англійській мові (Agreement for the provision of consultancy services). У цьому шаблоні перелік послуг вказується в додатку до Угоди.
Ті, хто скористався конструктором документів ІнстаДок, вже перетворюють час на паперову роботу в час для нових звершень за рахунок більш швидкого і якісного оформлення документів без втрати їх якості.
Таким чином, для підвищення ефективності роботи фрілансера-консультанта необхідно:
- визначити, які документи потрібно оформляти з замовниками і перевести їх в шаблонизатор;
- вести реєстр клієнтів в ІнстаДок;
- генерувати автозаповнювані документи;
- підписувати договори, акти, рахунки в системі електронного документообігу ІнстаДок.
Ознайомитися детальніше з продуктом
Дата на публикуване: 20.05.2021