Присвоєння офіційної електронної адреси. Про що говорить новий законопроект?

Український парламент 16-го липня зареєстрував два законопроекти, що були об'єднані спільною метою - № 3860 та № 3861.

Їх завданням було спрощення офіційного документообігу між суб'єктами владних повноважень та фізичними особами, а також органами судової влади та іншими держінстанціями.

Якщо вони будуть успішно прийняті, то очікується значне скорочення витрат як органів державної влади, так і учасників судового розгляду, а також тих фізичних осіб, що спрямовуються на поштову кореспонденцію.

Було запропоновано законодавчо закріпити  визначення «офіційна електронна адреса», та включити в цивільний кодекс України положення, які визначають, що юридичні і фізичні особи автоматично будуть отримувати електронну адресу. В даному випадку, підприємці будуть її отримувати під час  проходження процедури державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Будь-яка кореспонденція, що буде надходити на таку скриньку, буде одразу вважатися офіційно направленою та врученою належним чином

 

Але буде вимога верифікувати  дату та час направлення кореспонденції або ж програмне підтвердження про ознайомлення з листами.

Що наразі з уже створеними ФОП, юридичними особами та іншими підприємцями?

Законопроектом пропонується обов’язкове отримання офіційних електронних адрес під час здійснення змін до відомостей про ФОП, юридичну особу, що містяться в Реєстрі або коли дані суб’єкти самостійно забажають  такого присвоєння.

Крім того законопроект пропонує автоматичне присвоєння офіційних електронних адрес фізичними особами під час першого отримання паспорта громадянина України, з використанням програмних засобів Єдиного державного інтернет-порталу електронних послуг.  Або, знову ж таки, при виявленому бажанні фізичної особи.

Відповідно до законопроектів така електронна адреса після присвоєння повинна стати обов'язковою, як реквізит заяв для забезпечення позовів, видачі судового наказу, ухвал для вилучення доказів по процесуальним справам та багатьох інших документів, що використовуються у суді.

Крім того, якщо учасник судового процесу повідомляє державний орган влади про присвоєння офіційної електронної адреси, він повинен надати відомості і про її зміну в обов'язковому порядку.

Також якщо особа повідомляє в судовому документі свою офіційну електронну адресу, то така скриня буде єдиною, куди суд може надсилати ухвали. Вимоги щодо належним чином надсилання та вручення ухвали буде виконано, якщо буде наявним електронне підтвердження про дату та час її направлення або електронне підтвердження про ознайомлення. До того ж, вимога щодо вручення судом судових рішень в паперовій формі буде дійсна лише щодо тих учасників судового процесу, які на той час ще не матимуть такої офіційної електронної адреси.

В цілому, такі нововведення є достатньо позитивними, оскільки направлені на те, щоб пришвидшити та покращити взаємодію між підприємцями та органами судової влади, та при цьому скоротити витрати обох сторін.

Dyktuj tekst do wyszukiwania
Gotowe