e-IDAS що це і про що?

e-IDAS (електронні послуги ідентифікації, аутентифікації та довіри) — це регламент ЄС щодо електронної ідентифікації та довірчих послуг для електронних транзакцій на єдиному європейському ринку.  Він набув чинності 17 вересня 2014 року та застосовується з 1 липня 2016 року, за винятком деяких статей, які перераховані у своїй статті 52.

 

Призначення e-IDAS

Усі організації, які надають публічні цифрові послуги в державі-члені ЄС, повинні визнавати електронну ідентифікацію всіх країн-членів ЄС з 29 вересня 2018 року (ст. 1, п. 1 а) e-IDAS).

e-IDAS регулює електронну ідентифікацію та довірчі послуги для електронних транзакцій на внутрішньому ринку Європейського Союзу. Цей Регламент регулює електронні підписи, електронні транзакції, залучені органи та процеси їх роботи, щоб забезпечити користувачам безпечний спосіб ведення бізнесу в Інтернеті, наприклад електронний переказ коштів або транзакції з державними послугами. І підписант, і одержувач можуть мати більше зручності та безпеки. Замість того, щоб покладатися на традиційні методи, такі як пошта чи факсимільний зв’язок, або з’являтися особисто для подання паперових документів, тепер можуть здійснюватися транскордонні операції, як-от технологія «1 клік».

e-IDAS створив стандарти, для яких електронні підписи, кваліфіковані цифрові сертифікати, електронні печатки, позначки часу та інші докази механізмів аутентифікації дозволяють здійснювати електронні транзакції з тим же правовим статусом, що й транзакції, які виконуються на папері.

 

e-IDAS є результатом зосередженості Європейської комісії на європейському Цифровому порядку денному. e-IDAS зосереджується на наступному:

  • Сумісність: держави-члени зобов’язані створити загальну структуру, яка розпізнаватиме eID від інших держав-членів і забезпечуватиме його автентичність та безпеку. Це полегшує користувачам ведення бізнесу за кордоном.
  • Прозорість: e-IDAS надає чіткий і доступний список надійних служб, які можна використовувати в рамках централізованої системи підписання. Це дає змогу зацікавленим сторонам у сфері безпеки брати участь у діалозі про найкращі технології та інструменти для захисту цифрових підписів.


Регульовані аспекти електронних операцій

Положення забезпечує нормативне регулювання таких важливих аспектів, пов’язаних з електронними операціями, як:

  • Цифрова ідентичність: загальноєвропейська рамка для цифрової аутентифікації громадян, що має юридичну силу. Визначено дев’ять принципів цифрової ідентичності ЄС: вибір користувача, конфіденційність, сумісність та безпека, довіра, зручність, пропорційність згоди та контролю, знання відповідного партнера та глобальна масштабованість.
  • Удосконалений електронний підпис: електронний підпис вважається розширеним, якщо він відповідає певним вимогам (ст. 26 e-IDAS):
    • Він надає унікальну ідентифікаційну інформацію, яка пов’язує його з його підписантом.
    • Підписувач має одноосібний контроль над даними, які використовуються для створення електронного підпису.
    • Він повинен мати можливість ідентифікувати, чи були дані, що супроводжують повідомлення, підроблені після підписання. Якщо підписані дані змінилися, підпис буде позначено як недійсний.
    • Є сертифікат для електронного підпису, електронний доказ, який підтверджує особу підписанта та пов’язує дані перевірки електронного підпису з цією особою.
    • Розширені електронні підписи можуть бути технічно реалізовані відповідно до стандарту XAdES, PAdES, CADES або ASiC Baseline Profile (Associated Signature Containers) для цифрових підписів, визначеного ETSI (Імплементаційне рішення 2015/1506/EU).
  • Кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється пристроєм для створення кваліфікованого електронного підпису на основі кваліфікованого сертифіката для електронних підписів (ст. 3, п. 12 e-IDAS).
  • Кваліфікований сертифікат для електронного підпису - сертифікат, який підтверджує автентичність кваліфікованого електронного підпису, виданий кваліфікованим постачальником довірчих послуг (стаття 3, п. 15 e-IDAS).
  • Кваліфікований сертифікат для автентифікації вебсайту - означає сертифікат для автентифікації вебсайту, який видається кваліфікованим постачальником довірчих послуг і відповідає вимогам, викладеним у Додатку IV  (ст. 3, п. 39 e-IDAS).
  • Кваліфікована електронна зареєстрована служба доставки - означає електронну зареєстровану службу доставки, яка відповідає вимогам, викладеним у статті 44 e-IDAS;
  • Довірча послуга – електронна послуга, яка полягає в створенні, доставці та перевірці електронних підписів, позначки часу, печатки та сертифікатів. Також довірча послуга може забезпечувати аутентифікацію вебсайту та збереження створених електронних підписів, сертифікатів та печаток. Це обробляє провайдер довірчих послуг (ст. 3, п. 16 e-IDAS).

 

Стаття 13 e-IDAS також визначає, що:

  • постачальники довірчих послуг несуть відповідальність за шкоду, заподіяну навмисно або з необережності будь-якій фізичній чи юридичній особі внаслідок невиконання зобов’язань за цим Регламентом.
  • Обов'язок доведення наміру чи недбалості некваліфікованого постачальника довірчих послуг покладається на фізичну або юридичну особу, яка вимагає відшкодування збитків, зазначених у першому підпункті.
  • Намір або недбалість кваліфікованого постачальника довірчих послуг презюмується, якщо тільки цей кваліфікований постачальник довірчих послуг не доведе, що шкода, зазначена в першому підпункті, сталася без наміру чи недбалості цього кваліфікованого постачальника довірчих послуг.
  • Якщо постачальники довірчих послуг заздалегідь інформують своїх клієнтів про обмеження щодо використання послуг, які вони надають, і якщо ці обмеження усвідомлюються третіми сторонами, постачальники довірчих послуг не несуть відповідальності за збитки, спричинені використанням послуг, що перевищують зазначені обмеження. 
     

Ви можете використовувати  Положення про роботу з електронними документами, що складене з урахуванням вимог Порядку роботи з електронними документами, або доопрацювати його конкретно для свого підприємства.

Основні функціональні переваги InstaDoc

  • тримовний реєстр контрагентів
  • дані з ЄДР по контрагентах, зареєстрованих в Україні, підтягуються з ЄДР
  • приймаються абсолютні усі КЕП, видані в Україні;
  • автоматизований реєстр документів;
  • в реєстрі документі можна зберігати не лише документи, підписані в InstaDoc, а й в інших системах та просто скани;
  • номер, дата та інші атрибути документа, згенерованого в системі, автоматично відображаються в реєстрі документів;
  • документ, підписаний КЕП в InstaDoc, можна відправити контрагенту просто на е-мейл, таким чином, Вашим контрагентам не обов'язково використовувати ту саму систему електронного документообігу, що й Вам; 
  • надзвичайно гнучкий конструктор документів дозволяє без допомоги технарів налаштовувати будь-які навіть найскладніші шаблони договорів;
  • шаблон документів - це вже підготовлений пакет документів, які пов'язані між собою, при використанні конструктора документів Вам не потрібно додатково пов'язувати документи між собою.
  • інтеграція з іншими системами

Вести електронний документообіг ви вже сьогодні можете в InstaDoc. 

Для реєстрації переходьте за посиланням.

Дата на публикуване: 29.05.2022

Изговаряне на текст за търсене
Готово